Czy warto korzystać z narzędzia marketingowego Google Analytics?

Share

Każdy, kto prowadzi jakiekolwiek działania internetowe, powinien dokładnie analizować ruch na stronie. Umożliwia to dokładne zapoznanie się z tym, jak użytkownicy serwisu korzystają z niego oraz jakie podejmują działania.

Obecnie najlepszym i darmowym narzędziem do analizy ruchu na stronie internetowej jest Google Analytics. Umożliwia planowanie kampanii reklamowych oraz mierzenie konwersji, wraz ze szczegółowymi statystykami.

Co to jest Google Analytics i w jaki sposób działa?

Google Analytics to internetowe narzędzie, które zostało zaprojektowane w celu zbierania danych o użytkownikach, odwiedzających konkretną stronę internetową. Możliwe to jest dzięki instalacji specjalnego kodu w naszym serwisie www. W ten sposób system będzie rejestrował dane oraz wykonane działania użytkowników odwiedzających sklep online, bloga, forum, serwis społecznościowy, portal ogłoszeniowy czy jakąkolwiek stronę www.

Wszystkie dane dostępne są w formie gotowych, dość obszernych raportów lub przygotowanych przez nas samych, według własnych wytycznych. Najważniejsza dane, które możemy analizować to:

  • pozyskiwanie ruchu – dokładnie dowiadujemy się, skąd na naszą stronę internetową trafił klient czy subskrybent. Czy wejście zostało wykonane przez wyszukiwarkę Google, z serwisu społecznościowego, czy może ktoś bezpośrednio wpisał adres www,
  • miejsce zamieszkania – system pokazuje także, w jakim miejscu był użytkownik w momencie przeglądania serwisu. Google Analytics pokazuje państwo, a nawet konkretne miasto,
  • rodzaj systemu operacyjnego – w danych możemy także sprawdzić, jaki system operacyjny posiada użytkownik, który trafił na naszą stronę,
  • urządzenie mobilne czy stacjonarne – będziemy mogli również zobaczyć czy użytkownicy wchodzą do naszego sklepu internetowego z komputera stacjonarnego, czy też urządzeń mobilnych np. telefonu,
  • jakie działania zostały wykonane – Google Analytics dokładnie pokazuje nam, jakie strony były przeglądane, przez ile czasu oraz które linki były kliknięte.

Udostępnione informacje możemy dokładnie przeanalizować, dzięki czemu usprawnimy działanie strony internetowej oraz lepiej dopasujemy ją do potrzeb użytkowników. Pozwoli to uzyskać więcej ruchu na stronie oraz więcej konwersji.

W jaki sposób zainstalować system Google Analytics do zbierania danych?

Instalacja systemu Google Analytics na własnej stronie internetowej nie powinna stanowić większego problemu. Wszystko jest dość proste i intuicyjne, ale żeby móc skorzystać z tego narzędzia, po pierwsze będzie nam potrzebne konto Google.

Żeby dodać stronę do systemu analizowania danych, musimy otworzyć tam konto i zalogować się. Następnie przechodzimy do zakładki ” administracja” i wybieramy opcję nowe konto.

Ustalamy własną nazwę i podajemy adres domeny, którą chcemy regularnie śledzić i analizować. Wyświetli nam się specjalny kod, który instalujemy na naszej stronie.

Najprościej jest dokonać integracji za pomocą wtyczki. A jeżeli nie mamy na takie działania czasu to warto skorzystać z usługi programisty, który zajmował się projektowaniem strony. Zlecenie instalacji takiego kodu nie powinno kosztować więcej jak 50 zł.

Related Posts