Czym jest marketing automation i jak działa?

Share

Bardzo często w internecie możemy znaleźć i porównać dwie podobne do siebie firmy, pod względem oferowanych produktów lub usług. Mogłoby się więc wydawać, że obydwie będą generować podobne przychody.

Jednak jak się okazuje, wyniki dwóch biznesów mogą być drastycznie różne, ponieważ wszystko zależy od zaplanowanych działań reklamowych. Dużo także można uzyskać poprzez poprawę komunikacji marketingowej.

Co to jest marketing automation?

Najprościej tłumacząc marketing automation to prowadzenie wielu rozbudowanych działań marketingowych, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania, które umożliwia śledzenie i usprawnianie procesów dotyczących pozyskiwania klienta. Raz włączone narzędzie marketingowe będzie działać na autopilocie, ale od czasu do czasu trzeba wykonać optymalizację i dokładnie zapoznać się ze statystykami.

W marketing automation poznamy dokładne informacje dotyczące email marketingu oraz sprzedaży. Dowiemy się:

  • ile osób zostało zapisanych,
  • ile otworzyło mailing,
  • ile kliknęło w link sprzedażowy,
  • o której godzinie i w jakie dni subskrybenci są najbardziej aktywni,
  • jak wyglądają statystyki po zapisie pierwszych stu i pierwszego tysiąca osób,
  • a także dokładnie posortujemy listę, aby wysyłać mailing tylko do klientów, którzy kupują wszystko, kupili jeden produkt, albo tylko do nowych.

Dlaczego warto optymalizować biznes internetowy?

Niestety, ale biznes to zawsze ryzyko, ponieważ zależy głównie od klientów. Jeżeli nie będziemy generować sprzedaży to nasza firma zbankrutuje. Dlatego musimy dużo rzeczy wiedzieć na temat ich oczekiwań oraz potrzeb. Ułatwia to zdecydowanie sprzedaż oraz pozyskiwanie nowych klientów.

Optymalizacja działań marketingowych w internecie pozwala na bardzo duże oszczędności i generowanie jeszcze większego zysku. Możemy przygotować oferty na stronach internetowych, które wyświetlane są klientom przez 24 godziny na dobę i bez żadnej przerwy, a dodatkowo nie wymagają wynagrodzenia.

Ważne jest jednak w tym wszystkim wykorzystywanie odpowiednich narzędzi. Stworzenie odpowiednio dopasowanego lejka sprzedażowego pozwoli generować klientów na autopilocie oraz zaoszczędzić dużo czasu. Można wszystko przygotować samodzielnie albo skorzystać z pomocy specjalistów zajmujących się marketingiem automation.

Related Posts