zarobki specjalisty marketingu

Ile zarabia specjalista ds. marketingu internetowego?

Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na reklamę w internecie. Środki, które przeznaczane są na tego rodzaju cel, to około 5 miliardów rocznie tylko w Polsce.

Można więc wywnioskować, że marketing internetowy stał się bardzo ważnym elementem dla wielu przedsiębiorców. Oczywiście, żeby stworzyć odpowiednią kampanię, trzeba posiadać nie tylko konkretne narzędzia, ale także wiedzę. Najczęściej więc korzystamy z pomocy specjalisty do spraw marketingu internetowego.

Kto to jest specjalista ds. marketingu internetowego?

Specjaliści zajmujący się szeroko pojętym marketingiem internetowym odpowiedzialni są najczęściej za przeprowadzenie wielu różnych działań reklamowych. W wielu przypadkach prowadzą kampanię od A do Z, ale mogą także zajmować się tylko poszczególnymi elementami.

Specjalista marketingu internetowego zajmuje się:

  • planowanie kampanii reklamowej,
  • tworzeniem contentu,
  • pisaniem reklam,
  • pisaniem ofert,
  • analizą danych,
  • ustalaniem budżetu finansowego,
  • dopasowaniem mediów do konkretnej promocji,
  • oraz systematycznym prowadzeniem social media.

Jakie są zarobki specjalisty do spraw marketingu internetowego?

Obecnie średnie wynagrodzenie, jakie może osiągnąć specjalista marketingu internetowego to około 5000 zł. Najczęściej początkujące osoby otrzymają stałą umowę i wynagrodzenie w granicach od 3000 do 4000 zł. Natomiast fachowcy posiadający co najmniej dwuletnie doświadczenie, mogę liczyć już na kwoty od 5000 do 8000 zł.

Na jeszcze większe zarobki mogę liczyć liderzy zespołów, którzy wdrażają całą strategię. Takie osoby, jak i managerowie zarządzający zespołem marketingowym osiągają dochody od 9000 do 12 000 zł. Jeszcze lepsze pensje otrzymują dyrektorzy, którzy najczęściej pracują w dużej korporacji i tutaj wynagrodzenie może wynosić nawet 20 000 złotych.

You May Also Like

reklama podprogowa

Czym jest reklama podprogowa i jak wpływa na konsumentów?

korzyści content marketing

Co to jest content marketing i jakie daje korzyści?

psychografia

Psychografia – jak poznać potencjalnego klienta?

google analytics

Czy warto korzystać z narzędzia marketingowego Google Analytics?